niedziela, 24 sierpnia 2014

Przydatne węzły

Tak jak obiecałam, w dzisiejszym poście pokażę Wam naprawdę przydatne oraz ozdobne żeglarskie węzły.

 WĘZEŁ PŁASKI

Jest to węzeł samo zaciskający się służący do łączenia lin o takiej samej grubości lub do stworzenia pętli z liny łącząc jej dwa końce.  
Może mieć także zastosowanie przy tworzeniu biżuterii (np. bransoletek).

WĘZEŁ PROSTY

Węzeł ten, oprócz tego, że jest ozdobny (może być wykorzystany do produkcji biżuterii), służy do wiązania lin o różnej grubości. Z jego pomocą można połączyć 2 sznurki ze sobą, gdy jeden jest za krótki.

ÓSEMKA

W żeglarstwie służy do "zgrubiania" liny na końcu, by łatwiej było ją trzymać i by nie przeszła przez bloczki itp. W życiu codziennym można użyć ten węzeł do zawiązania na końcach sznurowadeł, by nie wychodziły z oczek lub jako ozdobę w postaci bransoletki czy naszyjnika.

ZWIĄZ WANTOWY

Jest to węzeł łączący 2 liny takiej samej grubości. Jeżeli macie jedną linę w kilku kawałkach, to by je z powrotem połączyć śmiało możecie użyć tego węzła. Korzystając z niego można zrobić bransoletki typu Lilou.


Mam nadzieje, że chociaż kilka osób skorzysta z wiedzy, którą Wam przekazałam w tym poście.

4 komentarze:

  1. Ratowniczy nam pokaż. XD

    3 tygodnie na obozie, potrafie 2 węzły..yolo :'')

    OdpowiedzUsuń
  2. Też byłam 3 tygodnie i potrafię... 5 węzłów?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ósemka na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ósemka zawsze się przydaje!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za skomentowanie!
Każdy komentarz prowadzi do lepszego bloga oraz jest dużą motywacją!

O mnie

19 yo / Bolesławiec / Poland

Jestem tutaj

     INSTAGRAM
   
GOOGLE+
 
FACEBOOK